XXVII Caminada Memorial Isabel Vila

Les columnes sortiran des de Llagostera, la Bisbal d’Empordà i Calonge per recordar la considerada primera sindicalista catalana documentada

La iniciativa commemora el recorregut que Vila va fer per assistir els ferits republicans durant els Focs de la Bisbal de 1869

Les Gavarres tornaran a ser l’escenari d’una caminada en record d’Isabel Vila, considerada la primera sindicalista catalana documentada. L’activitat resseguirà el recorregut que va fer per ajudar els ferits republicans de l’aixecament federal de 1869, conegut com els Focs de la Bisbal.

La jornada comptarà amb tres columnes procedents de Llagostera, la Bisbal d’Empordà i Calonge. La primera sortirà a les 7.30 h des de la plaça Catalunya de Llagostera, municipi des d’on Isabel Vila va iniciar el recorregut acompanyada d’un grup de persones implicades.

La columna de la Bisbal sortirà a les 8 h des de la Palanca del Daró, a Cruïlles. Aquest punt recorda l’arribada del grup procedent de Llagostera abans d’anar a socórrer les persones ferides. A la mateixa hora començarà la caminada des de Calonge, amb sortida des de l’aparcament de l’Àvia Jovita.

Les tres columnes es trobaran a les 11 h al coll d’Isabel Cinc Hores, situat entre el puig d’Aiguabona i el puig de les Gavarres. En aquest punt se celebrarà un breu acte d’homenatge a Isabel Vila, que inclourà la interpretació de la cançó composta per Antoni Mas en record de la seva figura.

L’organització recomana portar calçat adequat, gorra, aigua i tot el material que cada participant consideri necessari per completar el recorregut.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*