28a edició fira circ la bisbal
Foto: Anna Pascual

Prop de 22.000 espectadors han assistit aquest cap de setmana a la XXVIII Fira de Circ al Carrer de la Bisbal d’Empordà. ‘Sopla’ de la companyia andalusa Truca Circus va cloure a la plaça del Castell una edició que ha programat més de 40 espectacles i un total de 35 companyies a una vintena d’escenaris repartits a places i carrers de la ciutat. «Estem molt satisfets de la resposta del públic i s’ha incrementat un 15% l’assistència de públic a tots els escenaris del festival», ha explicat Albert López, membre de l’organització i programador de la Fira de Circ al Carrer de la Bisbal. «La major part dels escenaris d’aquesta 28a edició de la Fira estaven plens i la recuperada Fira Bar amb una desena d’artistes i 7 bars participants ha tingut molt bona rebuda», ha afegit.

Un any més, l’eix programàtic ha apostat fermament pel circ contemporani i les propostes arriscades, sense renunciar a espectacles de caràcter més popular per a tots el públics. Un dels punts remarcables de la 28a edició també ha estat l’augment de les companyies internacionals, que, si bé mai han desaparegut de la graella de la Fira de Circ al Carrer de la Bisbal, la programació d’enguany ha inclòs un total de 8 companyies de fora de l’estat. A grans trets, la meitat dels artistes que han actuat a la Fira de Circ són catalanes, un 25 % són de la resta de l’estat, i el 25 % restant, procedien d’altres països: França (Cirque Pardi, Les Objects Volants, Trampoline2000, la Cie Allez Hop o les Enfants Serioux); Itàlia (Andy Spigola amb ‘Boato); Argentina (cia. A Tope, amb un espectacle homònim) o Brasil (Pauline Zoe, amb l’espectacle ‘Esfera).

De divendres a diumenge, emblemàtics espais bisbalencs com la plaça Major, el passeig Marimon Asprer o la plaça Germans Sitjar s’han omplert de públic, alhora que enguany s’hi ha sumat dos nous emplaçaments: el carrer Ample o l’espai de darrera el Camp de Futbol Pere Plaja, que va acollir l’aclamaat espectacle inaugural amb ‘Rouge Nord’ de Cirque Pardi. La companyia francesa va submergir el públic en un fresc cinematogràfic a la frontera entre Quentin Tarantino i Wim Wenders, fent ús de tècniques circenses d’alt risc combinades amb un encantador univers mecànic.

Han estat tres jornades bisbalenques carregades de clown, acrobàcies, malabars, aeris, roda cyr, equilibrisme, diàbolo, malabars, màstil, suspensió capil·lar o, fins i tot, pinzellades de dansa contemporània. Són algunes de les disciplines artístiques que han configurat la programació d’enguany repartides en més de 40 espectacles d’una trentena de companyies que han actuat a la 28a edició de la Fira de Circ al Carrer de la Bisbal. Noms com Troposfera XYZ, Kerol, Sienta la Cabeza, Moi Jordana, Pere Hosta, Cia. Caída, Cia. Pakipaya, Mr Copini, Amer, Los Herrerita, Andrea Ríos, Cia. Eia, Du’k’to, Oriol Borràs o Circ Pànic, posen de manifest la voluntat de seguir potenciant el circ que es fa al territori català: propostes d’un gran nivell artístic i per a tots els públics. Alhora, una quarta part de les companyies són d’altres punts de l’estat, com el País Valencià (Cia. Insomnia), de Madrid (Mireia Miracle o La Gata Japonesa), de les Illes Balears (Desequilibrats), Euskadi (Mala Brigo) o Andalusia (Zen del Sur o Troca Circus).

Una ferma aposta pel confort del públic
Tal com ja es va fer l’any passat, l’adaptació del format a la situació sanitària d’aquests darrers anys ha servit per tal que la Fira de Circ al Carrer de la Bisbal d’Empordà faci un replantejament a fi d’adequar-la als seus recursos humans i materials i esdevenir sostenible d’acord a la seva realitat. Així, s’ha ofert novament un ampli ventall d’espectacles gratuïts, alhora que se n’han mantingut diversos de pagament, tant a les tardes com a les nits. Això, juntament amb aforaments limitats, ha facilitat el confort del públic permetent que les propostes programades que ho requerien poguessin ser visualitzades en les condicions necessàries. A més, tenint en compte que el cap de setmana es presentava d’allò més càlid, l’organització ha vetllat per tal que el públic pogués visualitzar els espectacles des de punts ombrívols.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*