Millor poble calonge sant antoni

El municipi gavarrenc de Calonge i Sant Antoni ha guanyat el premi Poble de l’Any que organitza Prensa Ibérica. El municipi competia en la categoria de millor poble cultural per l’impuls del projecte “Calonge, poble de llibres” que ha permès obrir 7 llibreries al centre històric de la vila. L’acte de lliurament dels guardons Poble de l’Any va tenir lloc dimarts al vespre en una gala al teatre Kursaal de Manresa.

El Poble de l’Any és un premi que Prensa Ibérica ha dut a terme a diferents regions de l’Estat amb la voluntat de posar en valor la feina que fan les administracions locals en aquests municipis. El guardó ha estat organitzat en quatre categories i el jurat, format per patrocinadors (Chocolates Torras, Tallers Ballús de Toyota, Endesa, Cafès Pont i Bon Preu-Esclat i Ajuntament de Manresa) i directors dels diaris del grup a Catalunya (El Periódico, Diari de Girona, Empordà i Regió7), va triar els tres finalistes de cadascuna: Millor Poble Cultural de l’Any, Millor Poble Agrícola de l’Any, Millor Poble Tecnològic i Millor Poble Maritím. Posteriorment, una votació popular entre els lectors dels diferents mitjans en web o paper ha servit per fer l’elecció final.

Calonge, poble de llibres

“Calonge, poble de llibres” és un projecte transversal que respon a la voluntat de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni de revitalitzar l’activitat socioeconòmica i cultural del poble, a través del seu comerç, la seva restauració i la seva vida social, a la vegada que es potencia l’oci familiar i cultural.

Aquesta aposta ferma i decidida per posicionar Calonge com a centre cultural de les comarques de Girona i com a una vila generadora de creativitat, coneixement i transformació entronca amb la vinculació històrica del poble i dels seus veïns i veïnes amb la cultura, així com amb la seva cuidada oferta regular d’activitats: concerts, recitals, conferències, cicles de cinema o fires al carrer. A més a més, Calonge compta amb una gran riquesa pel que fa a la indústria del vi, l’agricultura ecològica, el turisme o la restauració.

Tots aquests elements s’han tingut en compte a l’hora d’identificar la possibilitat real i la viabilitat d’esdevenir una booktown: un poble on el llibre i la cultura en totes les seves formes són marca i motor economicsocial. Altres exemples de booktowns com a models d’èxit pel que fa a la reactivació de la seva economia i vida social es troben al Regne Unit, França o Noruega, entre d’altres localitats d’arreu d’Europa.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*