sopars maridats
®Joan Castro / Gavarres 365

Aquest dilluns ha tingut lloc la presentació de la 7a edició de la campanya gastronòmica ‘Sopars Maridats’. L’acte ha comptat amb la presència dels representants dels col·lectius gastronòmics La Cuina de l’Empordanet i La Cuina del Vent, i de la DO Empordà.

Com a novetat, enguany els ‘Sopars Maridats’ incorporen la Poma de Girona, i totes les elaboracions inclouran aquesta fruita tan típica de les comarques gironines. De fet, l’elecció de la Poma de Girona com a fil conductor de la campanya no és casual. L’aposta per la proximitat i la qualitat del producte han sigut raons de pes per incorporar-la dins la campanya gastronòmica. Enguany, els Olis de l’Empordà (DOP) també seran presents en els sopars maridats.

El president de la DO Empordà, Xavier Albertí ha assegurat que aquesta campanya gastronòmica “és una oportunitat per aprendre i gaudir d’un art tan complex com el de maridar”. En aquest mateix sentit, el gerent de La Cuina del Vent, Carles Tubert ha volgut destacar la incorporació de noves propostes, i ha remarcat que el principal objectiu del col·lectiu és “incrementar el sentiment de pertinença dels seus integrants”.

Finalment, el president de La Cuina de l’Empordanet, Vicenç Fajardo, ha explicat que “abans de fer-se públics els menús, la gent ja demana taula”.

Un cop acabades les intervencions, els assistents han pogut gaudir d’uns tastets elaborats pels dos col·lectius, amb la Poma de Girona com a gran protagonista.

Els sopars de la campanya seran els divendres del 8 de febrer al 31 de maig (excepte per Setmana Santa). En total 30 àpats confeccionats per parelles formades per un cuiner i un cellerer, que treballaran conjuntament per oferir la millor combinació entre els plats i els vins que formen el menú.

Els àpats dels ‘Sopars Maridats’ es realitzaran als diferents restaurants de La Cuina de l’Empordanet i La Cuina del Vent, i sempre amb l’acompanyament dels vins dels cellers de la DO Empordà. Els preus dels sopars oscil·laran entre els 45 i els 65 euros (IVA inclòs), i les reserves es podran fer trucant directament a cada restaurant.

Girona s’ha consolidat tot mantenint la seva essència. La proximitat i la producció sostenible també són part de l’èxit d’aquesta marca. Actualment, Poma de Girona produeix quatre varietats: Golden, Red Delicious, Gala i Granny Smith.

Aquesta campanya va néixer amb l’objectiu d’oferir una proposta gastronòmica en un sentit total, empordanesa i d’alta qualitat. També d’enfortir i consolidar relacions entre els cellers i els restaurants, que són els dos col·lectius que fonamenten la riquesa de la gastronomia empordanesa. Així com d’aconseguir dinamitzar el sector en una època de l’any on hi ha poc moviment turístic a la zona, mobilitzant els públics locals i nacionals.

Al website www.soparsmaridats.com els usuaris podran trobar i descarregar tota la informació sobre la campanya i les notícies, així com els menús, que s’aniran penjant esglaonadament atès que aquests estan elaborats amb productes de temporada. Les etiquetes que es promouran perquè els usuaris participin de la campanya a les xarxes socials seran: #soparsmaridats2019 #cuinaempordanet #cuinadelvent i #doemporda.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*