La Bisbal d’Empordà ha perdut un dels seus elements naturals més emblemàtics. El xiprer (Cupressus), que durant anys ha format part del paisatge del municipi, no ha pogut resistir les fortes ràfegues de vent registrades aquest cap de setmana passat. Des de l’Ajuntament s’han dut a terme tasques per intentar recuperar l’arbre i replantar-lo. Tot i els esforços, l’operació no ha estat possible a causa del seu gran pes i de la manca d’estabilitat derivada del mal estat de les arrels que li restaven. La suma dels darrers episodis meteorològics extrems —especialment les fortes ventades—, juntament amb la sequera i altres factors ambientals adversos com les pluges intenses, han debilitat progressivament l’estabilitat del xiprer fins a provocar-ne la caiguda, sense possibilitat de ser replantat.
Aquest exemplar destacava tant per la seva presència com per les característiques pròpies de l’espècie. Els xiprers poden assolir fins a 35 metres d’alçada —habitualment entre 25 i 30 metres— i arribar a viure més de mil anys. Presenten una capçada compacta i estreta, així com una escorça prima de tonalitat marró grisenca amb fissures longitudinals.
La pèrdua d’aquest xiprer suposa un element simbòlic rellevant per al municipi, que veu desaparèixer un referent identificatiu del seu entorn natural.













