L’Arxiu Municipal de Girona participa un any més en la Setmana Internacional dels Arxius, que promou el Consell Internacional d’Arxius (ICA) cada juny. Enguany el lema és “Els arxius són accessibles: arxius per a tothom” i, des de Girona, s’han programat tres activitats del 9 al 16 de juny.

Totes tres propostes tenen en comú la idea de promoure la participació de les persones en els arxius com a espais accessibles per a tothom. La primera de les activitats tindrà lloc demà dimarts, entre les 11 i les 12.30 h, amb el títol “Què voldríeu saber?”, i tindrà forma de “desconferència”, és a dir, que serà conduïda pels participants amb l’objectiu d’obtenir resposta a tot allò que vulguin saber sobre l’arxiu i els documents que custodia.

La segona de les activitats es farà dimecres, dia 11 de juny, entre les 18 h i les 20 h. Es tracta d’un tast de vins de la DO Empordà a les mateixes dependències de l’Arxiu Municipal de Girona. Aquesta activitat ja es va fer l’any passat en el marc de la iniciativa Tocs de Vi de l’Empordà amb èxit de públic. Les persones participants faran una visita a l’Arxiu Municipal per conèixer alguns documents emblemàtics que conserva i, en acabat, un tast de vi. Per participar-hi, cal inscriure’s a través del web: www.doemporda.cat

L’equipament també estarà obert als visitants l’endemà, dijous dia 12, entre les 16 i les 18.30 h, en una jornada de portes obertes per celebrar aquesta efemèride. Les activitats dels dies 10 i 12 són gratuïtes, tot i que per motius d’aforament es recomana inscripció prèvia.

La celebració de la Setmana Internacional dels Arxius té el seu origen en la reunió anual del Consell Executiu de CIA de novembre de 2007 a Viena, on es va decidir que el dia 9 de juny se celebraria arreu del món el Dia Internacional dels Arxius, coincidint amb la data de creació del Consell Internacional d’Arxius (ICA/CIA) el 1948 sota els auspicis de la UNESCO. A partir de 2019 la celebració es va ampliar a tota la setmana.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*